خبرهای داغ:
معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) در بازدید خبرگزاری بسیج از درمانگاه پاکروان بیان کرد؛

ارائه خدمات با کیفیت و تعرفه ارزان/ تخفیف ۵۰٪ ویزیت و دارو به مناسبت عید غدیر 

سرهنگ پاسدار رجبی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر عج در خصوص نحوه خدمات دهی درمانگاه پاکروان گفت: پایین ترین نرخ تعرفه را در استان داریم و به مناسبت عید غدیر طرح خدمات درمانی با تخفیف ۵۰درصدی در سطح استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۵۰۸۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

قزوین_خبرگزاری بسیج در راستای پیگیری مطالبات مردم در بحث درمان ضمن بازدید از حوزه های مختلف خدمات دهی درمانگاه پاکروان گفت و گویی با سرهنگ پاسدار رجبی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامرعج ترتیب داده که مشروح آن از نظر مخاطبان می گذرد.

 

راهبرد معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامرعج چیست؟

 

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامرعج بر اساس منویات رهبر انقلاب ارائه خدمات با کیفیت و ارزان برای اقشار آسیب پذیر بوده که در دستور کادر درمان قرار دارد.

 

 با توجه به اینکه درمانگاه پاکروان در منطقه محروم و کم برخوردار شهر قزوین قرار دارد رویکرد سپاه در تعامل با علوم پزشکی و کمک به رفع فقر و محرومیت در سطح استان است. با تکریم ارباب رجوع خدمات ارزان اما با کیفیت باید ارائه شود.

 

نرخ تعرفه درمان نسبت به سایر مراکز درمانی چگونه است؟

 

  درمانگاه پاکروان پایین ترین نرخ تعرفه مصوب را دارد و در این خصوص به دلیل قرار گرفتن در منطقه محروم برای رضایت حداکثری نظارت کافی بر تعرفه ها وجود دارد.

 

چه برنامه ای به مناسبت عیدغدیر در سطح استان اجرا می شود؟

 

 به مناسبت عید غدیر و جهت رفاه حال شهروندان معاونت سلامت پیشگیری و درمان در نظر دارد خدماتی را به صورت ۵۰ درصد تخفیف به همشهریان ارائه دهد و به همین دلیل در تنگناهای اقتصادی و مشکلات پیش رو برخی از مردم به درمانگاه مراجعه نمی کنند و در بحث کرامت محله با شناسایی مناطق کم برخوردار و افراد بی بضاعت خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

 

افرادی که توانايي خرید دارو ندارند چگونه مورد حمایت قرار می گیرند؟

 

افراد بی سرپرست، بد سرپرست و بی بضاعت پس از ویزیت توسط پزشک،دارو در همان نقطه رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

چه برنامه ای برای دفاع مقدس در نظر دارید؟

 

 شورای معاونت سلامت نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس که متشکل از سپاه پاسداران، ارتش قهرمان و نیروی انتظامی است خدماتی از قبیل، ویزیت رایگان، پزشک متخصص، پزشک عمومی، جراح و بینایی سنجی و چشم پزشکی و دندانپزشکی با یونیت سیار برای ترمیم و کشیدن دندان به مردم ارائه می دهد و سقف دارویی در نظر گرفته توسط معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامرعج تا ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و بخشی هم از هلال احمر دریافت خواهیم کرد.

 

نرخ تعرفه دندانپزشکی نسبت به سایر مراکز درمانی چگونه است؟

 

بسیاری از مردم باور نمی کنند، با این تعرفه دندانپزشکی در پاکروان فعال است و در مقایسه خدمات ارائه شده نسبت به سایر مراکز درمانی و رضایتمندی از کیفیت خدمات و ارزان بودن نرخ تعرفه گزارش و نظر سنجی میدانی شده است.

 

روزانه چند نفر ویزیت می شوند؟

 

 روزانه بیش از ۵۰۰ نفر ویزیت در حوزه های مختلف در مان داریم که در بهمن ماه سال گذشته در اوج پیک کرونا بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک ماه توسط پزشکان ویزیت شدند که نسبت به ماه گذشته ۳ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد .

 

برای افزایش خدمات دهی بخشی از اقدامات معاونت سلامت و دفاع زیستی را بیان کنید!

 

 با آوردن تزریقات خانم، شیفت شبانه مرکز فعال شده و تعداد مراجعه کنندگان در این خصوص افزایش چشمگیری داشته است در سونوگرافی، دندانپزشکی، اپی جی، رادیولوژی داروخانه، پزشک عمومی و متخصص به صورت مستمر فعالیت دارند و خدمات خوبی را به شهروندان ارائه می دهند.

 

میزان رضایت مندی مردم از عملکرد درمانگاه چگونه است؟

 

 برابر نظرسنجی که در ۳ ماه اول سال انجام گرفته بیشتر شکایات مردم از تعرفه است با این که کمترین نرخ تعرفه را در استان لحاظ کرده‌ایم اما میزان رضایت مندی از کادر درمان بین ۷۰ تا ۸۵ درصد گزارش شده است.

 

افزایش قیمت داروها چه تاثیری بر عملکرد درمانگاه داشته است؟

 

  با توجه به مقاومت شرکت های دارویی و تولید‌کننده دارو مبنی بر افزایش قیمت دارو در نهایت دولت موافقت کرد اما این افزایش قیمت باید توسط بیمه ها پرداخت شود و هیچ تاثیری بر تعرفه پرداختی توسط مردم ندارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها